Ak by sme sa vás opýtali čo je najväčší problém dnešných elektrických aut, čo by ste odpovedali? Nechajte nás hádať. Bola by to privysoká cena modelov u ktorých sa už oplatí porozmýšľať nad kúpou. Veď sotva vás presvedčíme aby ste presadli z výkonného a priestranného auta do elektrického mini vozítka. A tiež pravdepodobne by druhá najčastejšia odpoveď bola dojazd a nabíjanie. S tým samozrejme súvisí aj dostupnosť rýchlo nabíjačiek. Takzvané super-charger. Nuž pokrok nezastavíte ak máte náhodou zvyšné peniaze na nové auto. Ešte chvíľu počkajte a možno to nebude iba o dojazde a nabíjaní. Ale o modeli ktorý si kúpite. Pretože Americký vedci nespia.
Americký vedci z Pennsylvánskej univerzity totiž prišli s riešením ako nabiť elektromobil do 10 minút. Ich projekt sa javí natoľko úspešný, že dokonca získal podporu samotného Amerického Ministerstva Energetiky. Preto je zrejmé že sa v tomto prípade nebude jednať o sólo kapra a o svoju budúcnosť má tento projekt postarané. Nám už preto neostáva nič iné, iba čakať kedy to príde aj do Európy. Pretože u nás to zatiaľ vyzerá že naši vedci spinkajú a nik ich nechce rušiť aby si ich nepohneval.
Celý princíp takého to rýchlo-nabíjania je postavený na zohriatí na krátku chvíľu a následne rýchlom ochladení. Celý problém spočíval v tom nájsť tú správnu teplotu tak aby nedochádzalo ku degradácií batérie vozidla a neskracovala sa tak jej životnosť neúmerne počtu nabíjacích cyklov. Ako sa ukázalo teplota okolo 60 °C je nie je na tento účel priam optimálna. A preto ju treba zraziť dole, Alebo prísť s nejakým iným riešením.
Kľúčom sa nakoniec ukázala tenká niklová fólia. Presnejšie povedané kde jeden koniec fólie je pripevnený k zápornému pólu a druhý je mimo článkov batérie. Samotný nabíjací obvod je následne uzatvorený teplotným spínačom. Celý tento proces zabezpečí že nabíjanie prebehne tak ako má a za požadovaných parametrov. Pričom sa tak zabezpečí aj dostatočný počet cyklov nabíjania. Predpokladá sa že sa tu bavíme o počte oko 2500 cyklov. Na záver treba dodať že sa jedná o zanedbateľnú sumy pri nasadení tejto technológie a tak je pravdepodobné že sa dočkáme v krátkom čase aj jej reálneho nasadenia do praxe.