SEO. Tri písmenka, ktorým mnohí ľudia ešte dnes nevenujú extra pozornosť, no v internetovom svete a jeho praxi sa s ním stretávajú prakticky stále bez toho, aby o tom tušili. Už len tým, že k hľadaniu výrazov používajú internetové vyhľadávače (napr. Google) a ten im behom sekundy poskytne relevantný obsah s relevantnými stránkami, ktoré majú svoje poradie.
A pod toto konkrétne poradie danej stránky sa podpisuje jej kvalitná optimalizácia pre internetový vyhľadávač, k čomu slúžia nástroje SEO (Search Engine Optimization).
Teda pokiaľ ste vlastníkom webovej stránky a túžite po jej rastúcej návštevnosti, bez popredného umiestnenia v známych internetových vyhľadávačoch sa to skrátka nezaobíde. Optimalizácia stránky a kompletná SEO je tak z hľadiska návštevnosti a umiestnenia webu na solídne miesto veľmi potrebným, v podstate jediným efektívnym riešením.
- Vlastník webovej stránky, ktorý nepoužíva nástroje SEO je ako spevák bez manažéra, bez koncertov a bez prezentácie svojich piesní.
Čiastočne, alebo vlastne dobre oboznámení musia byť s touto skratkou najmä prevádzkovatelia webov s komerčným významom. Aj títo však k optimalizácii oslovia odborníkov, nakoľko kompletná a kvalitná SEO bez hrozby penalizácie a podvodných techník musí dohliadať na veľa on-page a zároveň off-page faktorov. V prípade, že človek nemá so SEO dostatok skúseností a rozhodne sa optimalizovať web na vlastnú päsť, môže narobiť veľa chýb a tu platí- Zle prevedená SEO je horšia, než žiadna. Problémy môžu nastať aj z pohľadu internetového marketingu. Duplicita konverzií je jedným z nich.
Aj napriek krátkemu názvu SEO využíva široké spektrum nástrojov k tomu, aby bol algoritmami vyhľadávačov váš web uznaný za kvalitný a relevantný, čím sa posunie na poprednú priečku a bude tak doporučeným výsledkom hľadania pre bežného užívateľa.