Vlastniť a mať vytvorenú webovú stránku ešte neznamená, že bude prinášať efekt a plniť tak svoj potenciál. Pre túto stránku je totiž dôležité, aby bola aktívna, viditeľná a navštevovaná.
K naplneniu týchto požiadaviek vám pomôže pravidelná aktualizácia stránky, s čím vlastne narastá jej spojenie s návštevníkmi ako aj atraktivita tohto webu pre internetové vyhľadávače. Aktualizácia, respektíve pravidelné zásobovanie stránky kvalitným a čerstvým obsahom je veľmi funkčným nástrojom k jej zviditeľneniu a popularite.
Ak sa povie internetový vyhľadávač, predovšetkým nás napadneGoogle. Centrom záujmu hľadaných výsledkov sú následne dobre viditeľné a dostatočne vysoko umiestnené weby. Tento cieľ sa dá dosiahnuť kvalitnou optimalizáciou alebo SEO, kedy opäť kľúčovú úlohu zohráva kvalitný obsah.
- Za umiestnenie poradia stránky zodpovedajú tkzv. googleboti, ktorý sa snažia k hľadaným výrazom priradiť výsledky zoradené podľa relevancie. Tá však hľadí na množstvo vonkajších ako aj vnútorných faktorov kvality webu, pričom ako už bolo povedané, podstatnú úlohu zohráva jeho obsah.
Z hľadiska vonkajších faktorov je možné tvoriť obsah so spätnými odkazmi smerujúcimi na váš web. Aj tento faktor výrazne ovplyvňuje poradie. V neposlednom rade ale takisto vnútorná forma stránky, kedy rozhodne neuškodí tvoriť zaujímavý blog a dopĺňať ho relevantnými aktualitami spojenými s predávaným tovarom alebo s ponúkanými službami.
Z hľadiska efektívneho obsahu je takisto dôležitá analýza a následné rozmiestnenie kľúčových slov. Týmito slovami alebo výrazmi sa môžeme inšpirovať z publikovaných textov, článkov vo vašom blogu, ale tiež popiskov k predávanému produktu či dokonca recenzií od zákazníkov. Takisto je možné tieto kľúčové slová zaradiť prakticky do každého novo vzniknutého obsahu vo forme textu.
- Tým pádom robíte váš web atraktívnejším pre internetové vyhľadávače, čiže takisto pre potenciálnych záujemcov, ktorý budú dané slová alebo výrazy touto formou vyhľadávať.